Windu ERROR

Invalid compiled template for 'eval:

FILOZOFIA

Właśnie przekroczyliśmy magiczny wiek 30 lat, nie czujemy jednak w związku z tym żadnych lęków wieku średniego, a wręcz przeciwnie, czujemy się podekscytowani osiągając nasze lata chwały. Jesteśmy starsi, jesteśmy mądrzejsi i nigdy nie robiliśmy lepszych rowerów niż obecnie. Całkiem nieźle jak na małą firmę stworzoną w piwnicy sklepu rowerowego w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej. 

Od samego początku budowaliśmy i wzmacnialiśmy reputację naszych rowerów, jako doskonałych jakościowo i innowacyjnych produktów. Jesteśmy dumni z owoców naszej pracy, a nasi klienci są dumni z posiadania rowerów, które z pasją tworzymy od tak wielu lat. 

W 1981 roku pracownicy sklepu rowerowego w Vancouver, gdzie zrodziła się marka Rocky Mountain zdali sobie sprawę z ogromnego zapotrzebowania na lokalnym rynku na wysokiej jakości rowery górskie. Rozpoczęli więc import ram rowerów górskich ze słonecznej Kalifornii. Aby sprostać stale rosnącemu zapotrzebowaniu, powołali do życia firmę Rocky Mountain Bicycles Ltd. I rozpoczęli produkcję ram spełniających ich wymagania oraz wymagania trudnych technicznie Gór Skalistych Kolumbii Brytyjskiej. Przez pierwsze lata swojego istnienia firma stała się centrum rozwojowym przemysłu rowerowego. A wielu jej pracowników rozwinęło liczne samodzielne projekty o rozgłosie międzynarodowym takie jak : Syncros, Dekerf Cycle Innovations, czy RaceFace.

'Przebyliśmy bardzo długą drogę od czasów naszych skromnych początków, ale nasze podstawowe wartości nigdy się nie zmieniły. To właśnie dzięki tym wartościom rowery Rocky Mountain są obecnie tak samo pożądane i chętnie kupowane jak to było 1981 roku”.

Najlepsi zawodnicy w najtrudniejszych warunkach

W Rocky Mountain jeździmy oraz testujemy nasze rowery w najtrudniejszych warunkach jakie można sobie tylko wyobrazić. I to właśnie one stworzyły rowery z naszej kolekcji. Kolumbia Brytyjska ma najbardziej różnorodne warunki do uprawiania kolarstwa górskiego na świecie. W ciągu czterogodzinnej wyprawy można doświadczyć wielu stref klimatycznych i wielu różnorakich krajobrazów od: umiarkowanego lasu deszczowego na zachodnim wybrzeżu, przez wielkie góry i polodowcowe rzeki, aż po półpustynie na wschodzie. Bogactwo tras rowerowych na tym terenie wydaje się być niezliczone: długie podjazdy, szybkie zjazdy po drogach przeciwpożarowych, kręte singieltracki, techniczne odcinki po kamieniach lub korzeniach, karkołomne przejazdy po drewnianych kładkach oraz ogromne uskoki. Trasy w Kolumbii Brytyjskiej potrafią być wymagające w najlepszym wypadku i niewyobrażalne, a wręcz, przerażające w najgorszym. Pragnienie ujarzmienia tego terenu od samego początku podsycało naszą pasję budowania rowerów. To wymagające ukształtowanie tego terenu inspirowało nas do tworzenia i budowania możliwie najlepszych produktów. 

Nasze rowery są testowane nie tylko w najtrudniejszych, najbardziej wymagających warunkach, ale też przez najbardziej wymagających sportowców oraz testerów teamowych na świecie. Mamy bogatą tradycję jeżeli chodzi o sportowców którzy dosiadali naszych rowerów, by nie tylko wygrywać wyścigi, ale również pokonywać najtrudniejsze, najbardziej karkołomne trasy freeridowe, nagrywając sceny filmowe, którymi zachwycają się miliony widzów na całym świecie. 

Od początku lat dziewięćdziesiątych jesteśmy w czołówce wyścigów cross country z takimi zawodnikami jak: Alison Sydor, Andreas Hestler, Chrissy Redden oraz Bruce Spicer. W 2004 roku team Rocky Mountain wygrał puchary świata zarówno wśród mężczyzn jak i kobiet, a dokonali tego Geoff Kabush oraz srebrna medalistka Igrzysk Olimpijskich z 2004 roku Marie-Helene Premont. Rocky Mountain zdominował scenę kolarstwa górskiego w ostatniej dekadzie, współpracując z takimi wybitnymi zawodnikami jak: Lesley Tomlinson, Andreas Hestler, Alison Sydor, Pia Sundstedt, Carsten Bresser i Karl Platt wygraliśmy każdy liczący się wyścig na świecie. 

Sabrina Jonier w 2010 roku zdobyła po raz drugi z rzędu Puchar Świata w DH wygrywając 8 poszczególnych wyścigów w sezonie! Team Maxxis-Rocky Mountain był jedynym teamem, który wygrał Puchar Świata zarówno w XC jak i DH w ciągu dwóch lat. 

Nasi sportowcy byli pierwszymi prawdziwymi freeriderami. Nasz legendarny Frorider team w składzie Wade Simmons, Richie Schley oraz Brett Tippie zmienił na zawsze kolarstwo górskie. Wraz z nowym pokoleniem niezwykle uzdolnionych freeriderów ciągle staramy się przesuwać granicę ludzkich możliwości i możliwości sprzętu, doceniając jednocześnie nasze ogromne szczęście, jakim jest współpraca przy tworzeniu nowych konstrukcji z takimi ikonami sportu jak Wade i Brett. 

Od bycia pionierami dyscypliny po wygrywanie najważniejszych wyścigów na świecie Rocky Mountain ma bardzo wiele powodów do świętowania 30lecia swojego istnienia. Jednak najważniejsze dla nas nie są nagrody i wyróżnienia, ale tysiące zadowolonych klientów, których zdobyliśmy przez te wszystkie lata.

FACTORY

PROCES TWÓRCZY

Wszystkie rowery Rocky Mountain są tworzone od podstaw w naszej siedzibie w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej. Począwszy od pierwszego spotkania inżynierów, poprzez tworzenie modeli 3D, aż po wirtuozerską pracę naszych konstruktorów formujących rury przyszłych ram oraz wycinających metodą CNC najdrobniejsze detale – wszystko odbywa się pod jednym dachem.

POD JEDNYM DACHEM

Posiadając możliwość przeprowadzenia całego procesu tworzenia nowego roweru w jednym miejscu udało nam się zdecydowanie przyspieszyć powstawanie nowych projektów. To bardzo ważne, aby znać każdy najdrobniejszy szczegół nowego produktu, nie konstruując naszych projektów własnoręcznie nie moglibyśmy tej cennej wiedzy nabyć. 

INŻYNIEROWIE KTÓRZY JEŻDŻĄ

Żadna firma produkująca rowery nie jest w stanie obejść się bez zespołu inżynierów. Niektóre zespoły są lepsze inne gorsze lub po prostu mniej doświadczone. Nasi inżynierowie oprócz tego, że posiadają ogromne doświadczenie w budowaniu ram, mają dodatkową zaletę WSZYSCY JEŻDŻĄ NA ROWERACH i doskonale wiedzą jak trzeba zbudować rower, aby świetnie sprawdził się nie tylko w programie symulacyjnym ale również w terenie. 

WYGRYWAJĄCY KONSTRUKTORZY

Kluczowym elementem w procesie budowania rowerów Rocky Mountain jest nasz zespół profesjonalnych sportowców, którzy co dzień poddają nasze produkty niezwykle trudnym testom zarówno podczas codziennych treningów jak i w trakcie zawodów. Zakończone wielkim sukcesem wprowadzenie na rynek modelu Vertex RSL nie byłoby możliwe bez ogromnego wkładu naszych sportowców takich jak Marie-
Helene Premont oraz Alison Sydor w proces tworzenia. W sezonie 2009 stworzyliśmy model Flatline WC Prototype dla naszej zawodniczki Sabriny Jonnier z teamu Maxxis-Rocky Mountain i wygraliśmy więcej wyścigów Pucharu Świata niż jakakolwiek inna marka. Dostarczone przez team informacje zwrotne były kluczowe w procesie przygotowywania produkcyjnej wersji Flatline WC na rok 2010. 

HISTORIA

1978 - Paru pracowników lokalnego sklepu rowerowego w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej postanawia zmodyfikować rower szosowy Nishiki. Tuning polega między innymi na założeniu do roweru szerokich opon oraz prostej kierownicy. Jak się wkrótce okaże jest to pierwszy kontakt z kolarstwem górskim przyszłych założycieli Rocky Mountain.

1980 - Pracownicy sklepu rowerowego w Vancouver poszukują do szaleństw w lesie wytrzymalszych ram o agresywniejszej geometrii. Kontaktują się z Tomem Ritcheyem i zaczynają importować do Kanady jego wersję rowerów górskich, modyfikując je tak, aby radziły sobie lepiej w trudnych warunkach zachodniego wybrzeża. W tym samym czasie, z powodu niskiej jakości wyścigowych komponentów dostępnych na lokalnym rynku, zaczynają sprowadzać z Europy części oraz ramy.

1982 - Powstaje firma Rocky Mountain Bicycles Ltd. Z siedzibą w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej. Firma zawdzięcza swoją nazwę dominującym na tym obszarze zachodniego wybrzeża Górom Skalistym. Jednym z trzech założycieli nowej firmy zostaje Grayson Bain późniejszy prezes firmy, piastujący to stanowisko do 1997 roku.

1982 - Założyciele Rocky Mountain udają się w towarzystwie Toma Ritcheya do Japonii w poszukiwaniu słynących z doskonałej jakości rur stalowych, które nadawałyby się do budowy wytrzymałych komponentów oraz ram rowerów górskich. W tym też roku powstaje pierwszy rower produkcyjny Rocky Mountain „Sherpa”. Jest to pierwszy kanadyjski rower na szerokich, terenowych oponach. 

1984 - Sprzedaż rowerów RM przekracza granice lokalnego rynku Vancouver. Pierwsze rowery trafiają do sprzedaży we wschodniej części Kanady. Gama rowerów na sezon 1985 zawiera zarówno rowery szosowe jak i rowery górskie. Linia rowerów górskich zawiera m.in. tandem „Cannonball” oraz klasyczne modele rowerów górskich takie jak „Fat City Flyer” oraz „Discovery”, a także model „Blizzard” obecny w kolekcji RM do roku 2009.

1987 - Rocky Mountain adoptuje slogan „Total Commitment, No Compromise” (Całkowite zaangażowanie, bez kompromisów) który przez lata definiować będzie podejście RM do tworzenia jak najdoskonalszych rowerów.

1989 - Rocky Mountain sprzedaje pierwszy seryjny aluminiowy rower – model „Stratos”. Zbudowany z aluminium serii 7000. Firma rozpoczyna działalność na arenie międzynarodowej, eksportując 5 rowerów do Niemiec.

1996 - Model „Hammer Race” został wybrany przez magazyn Mountain Biking z Kalifornii Rowerem Roku. Firma rozszerza swoją działalność na terenie Stanów Zjednoczonych, a zwłaszcza w Kalifornii uważanej za mekkę kolarzy górskich z USA. W tym roku również RM przeprowadza się do większej, przestronniejszej siedziby umożliwiającej zwiększenie produkcji. Jest to również rok kiedy zastosowano po raz pierwszy technologię „3D link” (model Element Race).

1998 - Rocky Mountain przedstawia pierwszą prawdziwą maszynę do freeride'u model Pipeline, który stanowi połączenie roweru XC z rowerem zjazdowym. Pipeline posiada regulację skoku tylnego koła w zakresie 100 – 150 milimetrów. Firma zostaje również pierwszym na świecie producentem rowerów sponsorującym profesjonalny team freeridowy. Sponsoruje także pierwszy film słynnej serii Kranked. Richie Schley, Wade Simmons and Brat Tippie zadziwiają świat swoją odwagą oraz niepowtarzalnymi umiejętnościami na zawsze zmieniając branżę rowerową. 

1999 - To przełomowy rok dla Rocky Mountain. Roczna sprzedaż na rynku amerykańskim rośnie o 40%. Zwiększa się również sprzedaż rowerów na rynku europejskim. Siedziba firmy po raz kolejny zostaje rozbudowana, aby sprostać rosnącej liczbie zamówień. Zostają też zakupione dodatkowe obrabiarki CNC. Pomimo ciągle zwiększającej się sprzedaży całość produkcji wciąż jest utrzymywana w rodzimym Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej. W tym roku również, główny inżynier firmy zdobywa prestiżową złotą nagrodę w National Design Engineering Contest. Powstaje nowy slogan reklamowy: „Ride the Difference”. 

2000 - Zostaje odnowione logo Rocky Mountain. Powstaje nowy rower, który stanowi definicję roweru do freeride'u – model RM6. Oprócz niego w tym roku powstają świetne rowery: Element Team SC oraz Vertex Team SC. Natomiast model Element Race otrzymuje tytuł „Roweru Roku” nadany przez magazyn Mountain Bike Magazine w Niemczech.

2001 - Powstaje model Slayer. Wade Simmons udowadnia swoje niesamowite umiejętności, wygrywając pierwszą edycję zawodów RedBull Rampage. Czytelnicy magazynu Mountain Bike Magazine U.S. Wybierają Rocky Mountain najszybciej rosnącą firmą w branży rowerowej. Firma RM zdobywa certyfikat ISO.

2002 - Chris Sports Systems obchodzą uroczystość dziesięciolecia dystrybucji rowerów RM w Szwajcarii. Model „Slayer” otrzymuje tytuł „Roweru Roku” magazynu Mountain Biking Magazine. Karl Platt oraz Carsten Bresser wygrywają TransAlp Challenge. Lesley Tomlinson oraz Gretchen Reeves wygrywają TransAlp Challenge. Lesley Tomlinson wygrywa 24-godzinne Mistrzostwa Świata w jeździe solowej. Powstaje model Switch.

2003 -Powstaje model ETSX. Zostaje odświeżone logo Rocky Mountain. Utalentowana zawodniczka, wielokrotna mistrzyni świata, zdobywczyni Kryształowej Kuli, medalistka olimpijska ponownie podpisuje kontrakt z teamem Rocky Mountain. Lesley Tomlison oraz Gretchen Reeves wygrywają ponownie TransAlp Challenge. Bike Action obchodzi 15-lecie obecności rowerów RM na niemieckim rynku.

2004 - Marie-Helene Premont zdobywa srebrny medal na Igrzyskach w Atenach. Zostaje przeprojektowane zawieszenie Element – m.in. nowe łożyska w głównych punktach obrotu. Narodziny programu „SOLO” obejmującego nową kolekcję rowerów szosowych. Wszystkie w pełni amortyzowane modele ram otrzymują polerowane elementy zawieszenia. Zostaje przeprojektowany model RMX – otrzymuje 200 milimetrów skoku tylnego koła. Karl Platt wygrywa TransAlp Challenge. Lesley Tomlinson ponownie wygrywa 24-godzinne Mistrzostwa Świata w jeździe solowej.

2005 - Firma obchodzi dwudziestolecie powstania modelu Blizzard. Powstaje też nowy slogan reklamowy: „Love the ride”. Karll Platt oraz Carsten Bresser wygrywają TransAlp Challenge.

2006 - Firma obchodzi dwudziestopięciolecie istnienia. Zostaje wprowadzony nowy rodzaj zawieszenia LC2R ( w nowym modelu Slayer). Zostają przeprojektowane modele Switch oraz ETSX otrzymują odpowiednio 180 oraz 125 milimetrów skoku tylnego koła. Model Element obchodzi dziesięciolecie produkcji.

2008 - Powstaje nowy model zjazdowy – Flatline. Marie-Helene Premont zdobywa Kryształową Kulę w Pucharze Świata. Alison Sydor i Pia Sundstedt wygrywają Cape Epic Challenge oraz TransAlp Challenge. Model Element zostaje przeprojektowany. 

2009 - Rocky Mountain wprowadza po raz pierwszy do swojej kolekcji rowery karbonowe. Powstają takie modele jak Vertex RSL oraz Altitude. Zostaje powołany do życia team Maxxis-Rocky Mountain. Sabrina Jonnier na rowerze Flatline WC wygrywa 6 edycji Pucharu Świata w DH i zdobywa Kryształową Kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Geoff Kabush wygrywa Pucha Świata w Bromont. W tym roku wprowadzone do sprzedaży zostają następujące modele: Altitude 29, Vertex 29, Flatline WC oraz Metropolis. Alison Sydor wygrywa Cape Epic Challenge oraz TransAlp Challenge.

2010 - Sabrina Jonnier wygrywa dwie edycje Pucharu Świata w DH pod rząd oraz po raz drugi zdobywa Kryształową Kulę. Geoff Kabush zdobywa swój 7 z rzędu tytuł Mistrza Kanady. Na festiwalu rowerowym Sea Other Classic debiutują przyszłoroczne modele Element RSL oraz Slayer. 

2011 - Firma gruntownie przeprojektowuje platformę zawieszenia Element. Powstają nowe modele Element RSL oraz Element MSL. Nowe rowery ustanawiają nowe standardy relacji niskiej wagi do wytrzymałości ramy oraz komfortu jazdy. Oba rowery zbierają doskonałe opinie klientów oraz ekspertów branżowych. Zostaje również gruntownie przekonstruowany model Slayer, zostają poprawione jego właściwości na podjazdach oraz zjazdach. Zawodnicy teamu fabrycznego Rocky Mountain Leandre Bouchard, Jeremy Martin i Evan Guthrie zajmują 1, 3 oraz 4 miejsce podczas Krajowych Mistrzostw Kanady w XC do lat 23 Wszyscy trzej dosiadają modelu Element RSL. Chris Sheppard wygrywa po raz drugi z rzędu klasyfikację generalną BC Bike Race. Po dwuletniej nieobecności powraca do teamu gwiazda sceny freeride'owej Thomas Vanderham. 

2012 - Rocky Mountain wprowadza do aluminiowych modeli Element 26 i 29 rozwiązania znane z Element RSL oraz MSL. W tym roku zostaje również gruntownie przeprojektowany flagowy model przeznaczony do wyścigów XC – Vertex 29. Firma decyduje, że będzie on dostępny jedynie w wersji 29. W modelach Element 29 i Vertex RSL zostaje wprowadzona nowa geometria, powodująca że rowery 29 stają się zwinniejsze.'